80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • ویژگی‌هایی که یک معلم را به بهترین معلم خصوصی زبان تبدیل می‌کنند

    خواندن این مطلب

    5 دقیقه

    زمان میبرد!

    ویژگی‌هایی که یک معلم را به بهترین معلم خصوصی زبان تبدیل می‌کنند

    در بعضی از مواقع یادگیری کامل زبان دوم کمی دلهره‌آور و هدفی غیرممکن به نظر برسد؛ اما بسیاری از مدرسان خصوصی، آموزش زبان را دلهره‌آورتر از یادگیری زبان قلمداد می‌کنند. چنین معلمانی می‌دانند که تسلط به یک زبان برای آموزش موثر کافی نیست.

    مدرسان زبان برای آموزش زبان دوم، سوم یا چهارم به دانش‌آموزان با چالش‌ها و پیچیدگی‌های خاصی روبه‌رو می‌شوند. تدریس خصوصی زبان به نحوی که هرگز آن را فراموش نکنیم، کاری نیست که از عهده هرکسی بربیاید. در این مقاله قصد داریم، به بررسی ویژگی‌هایی بپردازیم که بهترین معلم خصوصی زبان را سایر معلمان متمایز می‌کنند.

    برخورداری از صبر و شکیبایی

    همه معلمان از تاثیر صبر و شکیبایی بر یادگیری زبان مطلعند؛ با این حال یادآوری این نکته ضروری است که زبان‌آموزان برای یادگیری زبان جدید و کشف اصول و قواعد اولیه آن به زمان نیاز دارند. بسیاری از دانشجویان در اوایل دوره زبان‌آموزی از اعتماد به نفس کمی برخوردارند. به‌عنوان بهترین معلم خصوصی زبان باید توانایی تشخیص مشکلاتی از این دست را داشته باشید و دانش‌آموزان خود را درک کنید.

    تشخیص مناسب‌ترین روش آموزشی

    روش‌های یادگیری هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. تغییر فضای آموزشی و شیوه آموزش، متناسب با نیاز منحصربه‌فرد هر دانش‌آموز بسیار مفید بوده و منجر به افزایش یادگیری خواهد شد. یادگیری زبان جدید کار دشواری به‌حساب می‌آید؛ شخصی‌سازی روش تدریس منطبق با بهترین روش یادگیری برای هر زبان‌آموز به‌میزان چشم‌گیری باعث سهولت یادگیری می‌شود.

    ساده‌ترین روش برای تشخیص مناسب‌ترین روش آموزشی برقراری ارتباط عمیق با دانشجو است؛ این موضوع شما را قادر می‌سازد تا به راحتی تشخیص دهید که از میان روش‌های یادگیری شنیداری، دیداری، اکتشافی، مباحثه یا حرکتی کدام‌یک مناسب دانش‌آموز شما است.

    امیدوار بودن و امیدوار ماندن

    بهترین راه‌حل برای امیدوار بودن و امیدوار ماندن این است که خود را تشویق کنید. امیدواری شما مسری است و دانش‌آموزان را نیز تشویق می‌کند که به یادگیری زبان امیدوار باشند. این مساله حتی در هنگام تدریس زبان‌های نا‌آشنایی مانند تدریس خصوصی زبان چینی نیز به زبان‌آموزان امکان می‌دهد توانایی خود را در یادگیری زبان باور کنند.

    استفاده از عبارت‌های تشویق‌کننده یا سازنده نیز در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. برای مثال می‌توانید از عبارت‌هایی مانند: عالی بود، بیش‌تر توضیح دهید، همین‌طور ادامه دهید، از پس این کار برآمدی، خوب گفتی، به سرعت یاد گرفتی و… استفاده کنید. بهره گرفتن از این عبارات در هنگام تدریس احساس راحتی و اعتمادبه‌نفس را در زبان‌آموزان تقویت خواهد کرد.

    داشتن شور و اشتیاق

    بدیهی است که شما به‌عنوان یک معلم خصوصی زبان مشتاقید که به آن زبان صحبت کرده و ارتباط بگیرید؛ اما موضوع مهم این است که بتوانید شور و اشتیاق خود را در هنگام آموزش نیز حفظ کنید. برانگیختن حس علاقه و هیجان در هنگام آموزش یک امر ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم که از طریق راهکارهایی مانند درک انگیزه‌های زبان‌آموز برای یادگیری یا مطلع کردن دانشجو از مزایای یادگیری زبان شور و اشتیاق لازم را در دانش‌آموز خود ایجاد کنید. یادگیری زبان و فرهنگ‌های مختلف موضوعی بسیار هیجان‌انگیز است؛ از این مساله غافل نشوید.

    ارتباط موثر با زبان‌آموز

    توانایی ایجاد ارتباط موثر با دانش‌آموز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک معلم خصوصی زبان را به بهترین معلم خصوصی تبدیل می‌کند. یک معلم زبان حرفه‌ای علاوه‌بر تدریس خصوصی زبان از توانایی توضیح دروس، مفاهیم، الگوها و نکات کلیدی به شیوه کاربردی برخوردار است. برقراری ارتباط با مباحث درسی برای یادگیری کامل زبان لازم و ضروری است.

    سعی کنید انگیزه زبان‌آموز از یادگیری زبان را تشخیص دهید و به او برای رسیدن به هدفش کمک کنید. به صحبت‌های دانشجو طی جلسات آموزشی دقت کرده و به این صورت علائق و اهداف او را کشف نمایید.

    با دانش‌آموز خود صمیمی باشید و فراموش نکنید که گرفتن نمرات بالا تنها معیار سنجش آن‌ها نیست. وقتی زبان‌آموزان احساس می‌کنند که مدرس به آن‌ها و اهدافشان اهمیت می‌دهد، در هنگام مواجه شدن با چالش‌ها تسلیم نمی‌شوند.

    شریک کردن دانش‌آموز در پروسه آموزش

    اشتباه کردن یکی از اصلی‌ترین مراحلی است که به یادگیری منجر می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که شریک کردن دانش‌اموزان در پروسه آموزش به فراگیری بیش‌تر دروس منجر خواهد شد. میزان یادگیری دانش‌آموزان منفعل و کم‌حرف در مقایسه با افرادی که به‌صورت فعال و منظم در بحث‌ها مشارکت می‌کنند، بسیار کم‌تر است.

    با اجراء یک رویکرد تدریسی مشارکتی در هنگام تدریس خصوصی زبان فرانسه یا سایر زبان‌ها می‌توانید دانش‌آموزان خجالتی و کم‌حرف را نیز به مشارکت در فرایند آموزش تشویق کنید.

    فراموش نکنید که مشارکت زبان‌آموزان وقتی بیش‌تر خواهد شد که در یک محیط گرم و صمیمی آموزش ببینند؛ احترام شما را نسبت به خود احساس کنند و اشتباه کردن را برابر با سرافکندگی تلقی نکنند.

    توانایی درک مراحل یادگیری زبان

    فرایند یادگیری زبان دارای مراحل مختلفی است. یادگیری گرامر به‌صورت پایه‌ای و مهارت‌های چهارگانه، گسترش مهارت‌ها و مسلط شدن بر آن‌ها و بهره گرفتن از آموخته‌ها و استفاده از زبان مراحل یادگیری زبان را تشکیل می‌دهند. درک این مراحل، پیچیدگی‌ها و چالش‌های موجود در هر مرحله ایده‌های بهتری را برای نحوه آموزش به زبان‌آموزانی با سنین مختلف در اختیار شما خواهد گذاشت.

    تحقیق درباره روش‌های مختلف تدریس

    پیشرفت تکنولوژی و نفوذ آن به تمام جنبه‌های زندگی بشر روش‌های تدریس را نیز دستخوش تغییر کرده است. با ترکیب شدن کلاس‌های درس سنتی با آموزش الکترونیکی متدهای آموزش زبان به‌کلی تغییر کرده‌اند. اگر می‌خواهید که از یک معلم خصوصی به بهترین معلم خصوصی تبدیل شوید، لازم است که همگام با تکنولوژی حرکت کنید. استفاده از فناوری‌های روز آموزشی در برنامه‌های درسی برای ایجاد یک کلاس درس پیشرفته، مدرن و کارآمد به شما کمک خواهد کرد.

    تبدیل شدن به یک دانش‌آموز

    برای تبدیل شدن به یک معلم زبان خصوصی حرفه‌ای لازم است که به یک دانش‌آموز تبدیل شوید! بهبود مهارت‌های زبانی و آموزشی و تقویت مهارت‌های زبانی تا حد بسیار زیادی بر افزایش کیفیت تدریس شما تاثیر می‌گذارند. راه‌هایی مانند تجزیه و تحلیل شیوه‌های تدریس فعلی، همفکری با سایر مدرسان و فرا گرفتن جدیدترین متدهای آموزش زبان در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

    جمع‌بندی

    در این مقاله با ویژگی‌هایی آشنا شدیم که یک معلم خصوصی زبان را به بهترین معلم تبدیل می‌کنند. از طریق به‌کارگیری نکات ذکر شده در این مقاله یادگیری زبان را برای زبان‌آموزان تسهیل نموده و نقش مهمی را در موفقیت و پیشرفت دانش‌آموزان خود ایفا خواهید کرد.

     

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات