80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • بهترین روش های تدریس زبان فرانسوی

    خواندن این مطلب

    4 دقیقه

    زمان میبرد!

    بهترین روش های تدریس زبان فرانسوی

    زبان فرانسه یکی از زبان های پرتکلم در دنیا می باشد و یکی از زبان های نسبتا سخت اما زیبای دنیا نیز است. به دلیل اهمیت کشور فرانسه و تاریخچه آن این زبان طرفداران زیادی داشته که مشتاق به یادگیری این زبان هستند. در کانادا نیز دو ایالت زبان اصلی شان فرانسه است که مهاجرینی که می خواهند به این دو شهر بروند باید زبان فرانسه را یاد بگیرند.

    در اینجا می خواهیم در مورد روش های تدریس این زبان و چگونگی آموزش این زبان با روش های جدید صحبت نماییم.

    تدریس زبان فرانسه با کلاس آنلاین

    امروزه با سرعت بالای اینترنت و پلتفرم های آنلاین برای برگزاری کلاس، یکی از راه های تدریس زبان فرانسوی کلاس آنلاین می باشد.

    کلاس آنلاین زبان فرانسه برای افرادی که نمی توانند به صورت حضوری در آموزشگاه حضور یابند بسیار مناسب است همچنین این کلاس ها برای صرفه جویی در وقت و هزینه نیز مناسب می باشند.

    کلاس های آنلاین زبان فرانسه در هر مکان و زمانی قابل دسترسی هستند و شما کافی است تا فقط دسترسی به اینترنت داشته باشید.

    یکی از موسساتی که به برگزاری

    کلاس زبان فرانسه

    به صورت خصوصی و گروهی می پردازد موسسه زبان دهخدا می باشد.

    تدریس زبان فرانسه با فیلم و سریال فرانسوی

    استفاده از فیلم و سریال های فرانسوی برای تدریس زبان فرانسه یکی از راه های متداول و کاربردی می باشد. شما با استفاده از فیلم و سریال و بررسی متن آن ها کلی اصطلاح و واژگانی که بومی زبانان فرانسوی از آنان استفاده می کنند را یاد خواهید گرفت.

    همچنین با استفاده از فیلم و سریال ها تلفظ و نحوه بیان گفتن بسیاری از جملات را به خوبی یاد خواهید گرفت و این باعث می شود تا لهجه نیتیو تری را بدست آورید.

    فقط باید توجه شود که فیلم و سریال ها براساس سطح زبان آموزان انتخاب شوند تا تاثیر بهتری را داشته باشند.

    تدریس زبان فرانسه با کتاب داستان

    کتاب های داستان نیز یکی دیگر از راه های یادگیری زبان فرانسه هستند. با استفاده از کتاب های داستان می توانید مهارت خواندن و درک مطلب تان را به خوبی تقویت کنید و همچنین با شنیدن فایل های صوتی این کتاب ها می توانید مهارت شنیداری خود را نیز بهبود بخشید.

    با استفاده از کتاب های داستان بسیاری از ساختارهای گرامری را به خوبی تمرین خواهید کرد و باعث می شوند درک بهتری از نحوه بیان و نوشتن جملات بدست آورید.

    همچنین با تعریف کردن خلاصه این داستان ها می توانید مهارت گفتاری خود را نیز تقویت کنید در نتیجه این کار بسیاری از مهارت های تان را بهبود خواهد بخشید.

    استفاده از روش یادگیری مشارکتی

    یادگیری مشارکتی یک روش سرگرم کننده برای ایجاد انگیزه و هیجان در زبان آموزان است. زبان ‌آموزان در گروه‌ های کوچک کار خواهند کرد و پروژه یا وظیفه‌ ای برای تکمیل دارند. شما به ‌عنوان معلم، به ‌عنوان تسهیل‌ کننده عمل می ‌کنید و مشاهده می‌ کنید که چقدر خوب در یک گروه دو نفره یا چند نفره برای تکمیل وظیفه‌ ای که برای شان تعیین کرده ‌اید، کار می ‌کنند.

    این روش بسیار مناسب برای کلاس های گروهی حضوری و آنلاین است.

    استفاده از رویکرد ارتباطی

    در رویکرد ارتباطی، تمرکز بر ارتباطات به جای ساختارهای دستور زبان است. این رویکرد به معلم نقش تسهیل کننده می دهد و با تأکید بر محتوا، تمرکز را از زبان خارج می کند. ایده این است که به طور روان، اما نه لزوماً دقیق ارتباط برقرار کنید.

    برای مثال، اگر بخواهید به زبان ‌آموزان خود نحوه تعمیر دوچرخه را نشان دهید، در حالی که شما فرآیند تعمیر دوچرخه را آموزش می‌ دهید، واژگان دوچرخه را یاد می‌ گیرند. سپس زبان آموزان شما می توانند با استفاده از واژگان مربوطه و انتقال احساسات، ایده ها و افکار خود به زبان فرانسوی ارتباط برقرار کنند.

    استفاده از روش یکپارچه شتاب دهنده (AIM)

    روش یکپارچه شتاب دهنده (AIM) یادگیری زبان در اواخر دهه 90 توسط وندی ماکسول، معلم فرانسوی در کانادا طراحی شد تا به توسعه تسلط در سطوح اولیه یادگیری زبان سرعت بخشد.

    این رویکرد واژگان را به صورت دیداری و شنیداری آموزش می دهد، بنابراین استفاده از تئاتر، داستان و موسیقی مهم است.

    زبان آموزان از طریق حرکات با واژگان آشنا می‌ شوند و سپس با استفاده از همان کلمات یک بازی متنی نشان داده می ‌شوند. این امر ضمن نشان دادن نحوه استفاده از آن، واژگان را تقویت می کند، که اغلب منجر به استفاده زبان آموزان از تخیل و خلاقیت خود برای گسترش فعالیت می شود.

    استفاده از موزیک و پادکست

    بحث موسیقی در زبان فرانسه بسیار غنی می باشد در نتیجه استفاده از این منبع گران بها برای یادگیری زبان فرانسه بسیار کاربردی می باشد.

    امروزه نیز دنیای پادکست ها بسیار محبوبیت بالایی داشته و علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است از این رو یکی دیگر از راه های یادگیری زبان فرانسه پادکست های فرانسوی در زمینه های مختلف است که بتوانند برای افراد مختلف استفاده شوند.

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات