80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • میانگین نمره تافل ایرانیان

    نمره تافل ایرانیان

    خواندن این مطلب

    3 دقیقه

    زمان میبرد!

    میانگین نمره تافل ایرانیان

    مؤسسه ی ETS در جزوه یی که در دسامبر سال 2016 در وبسایتش منتشر کرد به بررسی آماری نمره هایی که شرکت کنندگان امتحان تافل از کشور های مختلف کسب می کنند پرداخت. نتایج این آمارگیری در جدول هایی مجزا بر اساس مقیاس های مختلفی نظیر جنسیت، زبان مادری، کشور محل اخذ آزمون تافل، و غیره مشخص شده. از جمله کشور ها و زبان هایی که مورد بررسی قرار گرفته کشور ما و زبان رسمی کشور ماست. پس اگر برایتان سوال است که میانگین نمره تافل ایرانیان چقدر است، به خواندن این مقاله ادامه بدهید.

     

    میانگین نمره تافل ایرانیان چقدر است؟

    طبق جدول پایین ایرانیان در بخش Reading نمره ی 21، در Listening نمره ی 21، در Speaking نمره ی 20، و در Writing نمره ی 21 را دریافت کرده اند (با خط قرمز رنگ مشخص شده). بنابراین نمره ی مجموعشان می شود 83.

    نمره تافل ایرانیان

    نمره ی 83 در مقایسه با کشور های دیگر خاورمیانه نمره یی معمولی است، اما باید در نظر بگیرید دانشگاه های اندکی هستند که با نمره ی 83 برای مقطع کارشناسی ارشد به بالا به شما پذیرش بدهند. دانستن اینکه میانگین نمره ایرانیان در تافل 83 است، به شما حداقل این آگاهی را می دهد تا با مقایسه ی سواد انگلیسی و آگاهیتان از امتحان تافل با اطرافیانتان بتوانید حدس بزنید تقریبن چه نمره یی را خواهید گرفت.

     

    میانگین نمره تافل فارسی زبانان چقدر است؟

    در جدول دیگری میانگین نمره داوطلبان بر اساس زبان نخست (مادری) شان سنجیده شده. اگرچه در ایران زبان رسمی فارسی است، اما در فرم ثبت نام تافل افراد به دلخواه می توانند زبان مادری شان را هر زبان دیگری انتخاب کنند؛ علاوه بر این، در کشور های دیگر هم فارسی زبان های بسیاری وجود دارد. در جدول پایین میانگین نمره فارسی زبانان در تافل را مشاهده می کنید:

    نمره تافل ایرانیان / نمره تافل فارسی زبانان

    همانطور که در جدول می بینید (با خط قرمز رنگ مشخص شده)، فارسی زبانان در بخش Reading نمره ی 20، در Listening نمره ی 20، در Speaking نمره ی 21، و در Writing نمره ی 21 را دریافت کرده اند. مجموع اش هم می شود 82. با مقایسه با میانگین نمره ایرانیان در تافل مشخص است که اختلاف چشم گیری وجود ندارد.

     

    دانستن میانگین نمره تافل به ما چه کمکی می کند؟

    آزمون های بین المللی زبان برای افرادی که بار اول امتحان می دهند معمولن چیزی گنگ و ناشناخته است. همین ناشناخته بودن این آزمون هاست که باعث استرس و سردرگمی داوطلبان می شود. حداقل سودی که دانستن این اطلاعات دارد این است که خیال شما را راحت می کند که اگر سطح زبان متوسطی در مقایسه با اطرافیانتان دارید انتظار چه نمره یی را باید داشته باشید؛ و همچنین بر اساس آن تلاشتان را بیشتر کنید.

    فایده ی دیگر دانستن میانگین نمره، برای افرادی ست که قصد دارند مجددن امتحان تافل بدهند. آن ها با مقایسه ی نمره یی که کسب کرده اند با میانگین کشوری، می توانند بفهمند آیا نتیجه ی خوبی گرفته اند، و به نسبت دیگران در چه بخش هایی قوت یا ضعف دارند.

    باقی جدول های جزوه ی ETS

    باقی اطلاعات جزوه ی ETS بیشتر به درد افراد محقق می خورد تا داوطلبان عادی، اما به هر حال ما این جزوه را در سایتمان آپلود کرده ایم، که می توانید آن را از این جا دانلود کنید:

    دانلود جزوه ی آمار میانگین نمره در تافل

    ضمن اینکه می توانید همین جزوه را در سایت رسمی تافل هم پیدا کنید.


    اگر به اطلاعات بیشتری در مورد آزمون تافل نیاز دارید، مقاله ی معرفی کامل آزمون تافل ما را هم بخوانید.

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات