80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • مهاجرت به بهترین کشور دنیا: پولینزی فرانسوی

    مهاجرت پولینزی فرانسوی French Polynesia جزیره تاهیتی Tahiti

    خواندن این مطلب

    6 دقیقه

    زمان میبرد!

    مهاجرت به بهترین کشور دنیا: پولینزی فرانسوی

    پولینزی فرانسوی (به انگلیسی: French Polynesia) نام مجموعه جزایری در اقیانوس آرام است که از قرن 19ام تا به حال به تصاحب دولت فرانسه در آمده، و از قوانین این کشور پیروی می کند. پولینزی فرانسوی از 118 جزیره تشکیل شده که 67 تای آن ها قابل سکونت است. مجموع جمعیت ساکن در این جزایر حدودن 276 هزار نفر است، که عمدتن در بزرگترین جزیره به نام تاهیتی (یا تائیتی Tahiti)، و پایتخت این کشور در جزیره ی تاهیتی، شهر پاپته (Papeete)، زندگی می کنند.

    پیش از این به معرفی کامل کشور پولینزی فرانسوی پرداختیم، و ویژگی های طبیعی و جاذبه های توریستی آن را تشریح کردیم. در مقاله یی که پیش رو دارید قصد معرفی بهترین راه ها برای مهاجرت پولینزی فرانسوی، که با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیبایی های طبیعی چشم گیرش می توان لقب بهشت استوایی به آن داد، را داریم.

    برای خواندن مطالب متنوع درباره ی مهاجرت، سفر، و همچنین آموزش زبان انگلیسی از سایت دلینگلیش دیدن کنید.

     

    مهاجرت پولینزی فرانسوی

    اگر بخواهیم نظری صادقانه راجع به مهاجرت به پولینزی فرانسوی بدهیم، قطعن مهاجرت به این کشور کار آسانی نیست. پولینزی فرانسوی خاک محدودی دارد و گنجایش ورود مهاجران زیادی را ندارد. از آن گذشته با توجه به عدم وجود صنعت عمده یی جز توریسم، چندان نیاز به کارگر و کارشناس در این کشور نیست. اما قطعن وجود تعداد انگشت شماری از افراد متخصص در برخی حوزه ها مورد نیاز است.

    علاوه بر مهاجرت کاری، امکان مهاجرت تحصیلی هم وجود دارد. همچنین راه های جایگزین دیگری نظیر پناهندگی و ازدواج هم در مورد هر کشوری قابل بررسی است. شرایط لازم برای موفقیت در اخذ ویزای طولانی مدت پولینزی فرانسوی، و میزان شانس یک فرد ایرانی را در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

     

    ویزای کاری پولینزی فرانسوی

    با توجه به توریستی بودن پولینزی فرانسوی، اکثر شغل های مورد نیاز در حوزه های مرتبط با گردشگری هستند. پولینزی فرانسوی صنعت عمده ی دیگری جز پرورش مروارید سیاه و تولید میوه های استوایی ندارد، بنابراین بر خلاف کشور های صنعت بزرگی چون آلمان، نیاز به کارگر یا کارشناس صنعتی ندارد.

    در پایتخت پولینزی فرانسوی، شهر پاپته (Papeete)، که پزرگترین شهر این کشور است و در بزرگترین جزیره به نام تاهیتی (یا تائیتی Tahti) قرار دارد، تنوع کار بیشتر است. در واقع هر حرفه یی که در یک شهر مورد نیاز باشد در این شهر هم مورد نیاز است. اما با توجه به این که اکثر این مشاغل از نیروی محلی تامین می شود، اکثر افرادی که به پولینزی فرانسوی مهاجرت می کنند در هتل ها مشغول به کار می شوند. اما نباید فراموش کنیم که گردشگران زیادی از ایران به پولینزی فرانسوی سفر نمی کند، بنابراین نیازی به مترجم یا تور لیدر ایرانی و فارسی زبان نیست.

    اما یک راه دیگر برای افراد متخصص وجود دارد. در صورتی که دارای تخصصی ویژه در زمینه یی خاص باشید که فرد ماهر تری را در این زمینه نتوان در جزایر پولینزی پیدا کرد، در این صورت شانس پیدا کردن کارفرما را خواهید داشت. در هر حال برای مهاجرت کاری نیاز است تا کارفرمایی در پولینزی فرانسوی پیدا کنید که به تخصص شما نیاز داشته باشد و حاضر باشد برای شما درخواست ویزای کاری دهد. به عبارت دیگر مهاجرت کاری به پولینزی مانند کانادا و استرالیا از طرف متقاضی و بر اساس یک سری امتیاز نمی باشد.

    در هر حال اگر بتوانید پیشنهاد کار از کشور پولینزی دریافت کنید، به شما ویزای 5 ساله داده می شود، که امکان تبدیل آن به اقامت دائمی بعد اتمام 5 سال وجود دارد.

    حرف آخر این که فراموش نکنید برای یافتن هر شغلی در پولینزی فرانسه تسلط کامل به زبان فرانسوی ضروری است.

     

    ویزای دانشجویی پولینزی فرانسوی

    پولینزی فرانسوی تنها دارای یک دانشگاه است: دانشگاه پولینزی فرانسوی (Université de la Polynésie française). این دانشگاه واقع در شهر پونائویا (Punaauia) در جزیره ی تاهیتی است. از آنجا که دانشگاه پولینزی فرانسوی دانشگاهی دولتی است، از قوانین تحصیلی و آکادمیک کشور فرانسه پیروی می کند. این بدان معناست که دانشگاه پولینزی فاقد شهریه است، و مانند دیگر دانشگاه های دولتی واقع در خاک فرانسه تنها پول بیمه را از دانشجو اخذ می کنند.

    دانشگاه پولینزی فرانسوی دارای رشته های متنوعی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دوره های کوتاه مدت، در گروه های علوم قضا، اقتصاد، و مدیریت؛ هنر، زبان، و علوم اجتماعی؛ و همچنین علوم طبیعی می باشد. برای دیدن لیست کاملی از این رشته ها به سایت دانشگاه، و یا صفحه ی دانشگاه پولینزی در ویکیپدیا مراجعه کنید.

    تفاوتی که در اپلای (Apply) کردن برای دانشگاه پولینزی با دیگر دانشگاه های خاک فرانسه وجود دارد این است درخواست (Application) خود را می بایست مستقیمن به دانشگاه پولینزی بفرستید، و نه سایت کامپوس فرانس (Campus France) که واسطه ی بررسی پرونده های تحصیل در فرانسه است.

    برای تحصیل در اکثر رشته های دانشگاه پولینزی در مقطع کارشناسی نیاز است تا مدرک B1، و برای مقطع کارشناسی ارشد مدرک B2 یا C1 داشته باشید. تنها استثناها رشته هایی نظیر زبان انگلیسی، یا زبان اسپانیایی، و یا رشته هایی است که قید شده تدریس به زبانی غیر از فرانسه است. در این صورت نیاز است تا مدرک مشابه B1 الی C1 را در زبان مربوطه داشته باشید. اما در هر حال برای تشکیل پرونده ی ویزای تحصیلی در سفارت فرانسه از شما حداقل مدرک A1 یا A2 برای برآورده کردن نیاز های روزمره ی خود در پولینزی فرانسوی خواسته خواهد شد.

    مدرک زبان فرانسه تنها مانع برای مهاجرت تحصیلی به پولینزی فرانسوی نیست. علی رقم رایگان بودن تحصیل در دانشگاه های فرانسوی، نیاز است تا هزینه های زندگی در جزیره ی تاهیتی را بپردازید. در نظر داشته باشید امکان اخذ بورس تحصیلی یا برخورداری از خوانبگاه برای همه فراهم نیست. همچنین هزینه ی مواد غذایی به علت فاصله ی بسیار زیاد جزایر پولینزی از دیگر کشور های صادر کننده، 3 برابر میانگین خاک اصلی کشور فرانسه است!

     

    دیگر راه های مهاجرت پولینزی فرانسوی

    انتخاب دیگری که به ذهن می رسد پناهندگی است. اما این راه کاملن غیر ممکن است، چرا که همانطور که بارها گفته شد جزایر پولینزی چند هزار کیلومتر از حتا نزدیک ترین کشور های همسایه شان فاصله دارند. بدیهی است که کسی با شنا کردن نمی تواند خودش را به پولینزی برساند! اگر هم کسی توانایی مالی سفر توریستی به پولینزی را داشته باشد اصلن منطقی نیست بخواهد قید دارایی و وثیقه یی که برای سفر به پولینزی گذاشته را بزند و درخواست پناهندگی بدهد. نهایتن اگر کسی هم پایش به پولینزی برسد و درخواست پناهندگی بدهد، با هواپیما به خاک اصلی فرانسه منتقل می شود تا مراحل رسیدگی به درخواست او طی شود؛ چرا که کمپ نگهداری پناهندگان در پولینزی فرانسوی وجود ندارد!

    در مورد مهاجرت از طریق ازدواج، می توان گفت اگر آن قدر خوش شانس هستید که بتوانید همسری پولینزیایی پیدا کنید، هیچ مانعی برای مهاجرت شما وجود ندارد. اما در نظر بگیرید که جمعیت پولینزی تنها 276 هزار نفر است. برای یک ایرانی که امکان سفر به کشور های زیادی را ندارد، و مهمانان خارجی زیادی به کشورش نمی آیند چقدر احتمال دارد که بتواند فردی مجرد در سن ازواج از کشور پولینزی پیدا کند؟

     

    جمع بندی درباره ی مهاجرت پولینزی فرانسوی

    از بررسی راه های مختلف مهاجرت به پولینزی فرانسوی نتیجه می گیریم که عملن انتخاب و شانس محدودی برای مهاجرت یک ایرانی به این کشور وجود دارد. به طور خلاصه شما می بایست یا ثروت چشم گیری داشته باشید و یا تخصصی فوق العاده تا بتوانید به مدت طولانی در پولینزی فرانسوی زندگی کنید.

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات