80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • استراتژی‌های برتر برای موفقیت در آزمون GRE

    خواندن این مطلب

    8 دقیقه

    زمان میبرد!

    استراتژی‌های برتر برای موفقیت در آزمون GRE

    امروزه ، همانطور که می‌دانید آزمون های مختلفی در سراسر جهان برای تعیین سطح زبان در حال برگذاری است . هدف تمامی این آزمون ها این است تا با معیاری مشخص سطح زبان شما مشخص شود .

    این آزمایشات در حیطه ی زبان انگلیسی می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد . تیم تخصصی کوییک تصمیم گرفته است تا در این مقاله استراتژی های برتر برای موفقیت در آزمون GRE را برای شما زبان آموزان عزیز بررسی کند.

    آشنایی کلی با آزمون GRE

    آزمون GRE  در دو نوع برگذار می‌شود : سابجکت و جنرال

    آزمون جنرال GRE یک آزمون استاندارد است که توسط سرویس تست آموزشی، که معمولاً با نام ETS شناخته می شود ، ایجاد و اجرا می‌شود و برای اندازه گیری آمادگی تحصیلی کلی برای تحصیلات تکمیلی طراحی شده است . در آزمون GRE سه موضوع مهارتی شما : محاسبات ریاضی ، درک مطلب و همچنین مقاله نویسی مورد بررسی دقیقی قرار می‌گیرد.

    برخی از برنامه های مقطع کارشناسی ارشد نیاز دارند که متقاضیان نه تنها در آزمون جنرال ، بلکه یک آزمون سابجکت GRE نیز شرکت کنند که دانش فنی را در یک رشته خاص مانند فیزیک ، روانشناسی یا ریاضیات ارزیابی می‌کند.

    آزمون جنرال در قالب فعلی خود شامل سه بخش نمره گذاری شده و یک بخش بدون نمره است که مجموعاً 3 ساعت و 45 دقیقه با استراحت 10 دقیقه ای به طول می‌انجامد. سه بخش نمره گذاری شده عبارتند از نوشتن تحلیلی ، استدلال کمی و استدلال کلامی . بخش تحليلي تحليلي دو سوالي 60 دقيقه زمان مي برد ، در حالي كه بخش استدلال كمي و كلامي هر كدام 40 سوال و به ترتيب 70 و 60 دقيقه طول مي‌كشد . توجه داشته باشید که نوع جنرال آن نمره منفی ندارد.

    نمره هر بخش این آزمون 130تا 170 است البته نمره percentile نشان می‌دهد که چه درصدی از داوطلبان نمره‌ای پایین‌تر از شما در این آزمون کسب کرده‌اند که جدا از نمره ی شما نمایش داده می‌شود . اعتبار نمره ی دریافتی شما و مدرک GRE تا پنج سال می‌باشد.

    در نظر داشته باشید شرکت کننده باید تسلط کامل و کافی به روی زبان انگلیسی داشته باشد تا پاسخ های خود را بیان کند.

    آزمون‌های سابجکت GRE ، آزمون‌های مبتنی بر محتوا هستند که تسلط فرد را در یک رشته تحصیلی خاص ، مانند فیزیک یا روان‌شناسی ارزیابی می‌کنند . هر کدام برای دانش آموزانی طراحی شده است که در رشته امتحانی خاص تحصیل کرده اند یا به طور گسترده مطالعه کرده اند . یک دانشجو مقطع کارشناسی ارشد ممکن است برای نشان دادن مهارت‌های کمی به مدارس کارشناسی ارشد در رشته‌هایی که صلاحیت عددی حیاتی است ، مانند علوم کامپیوتر یا اقتصاد ، در آزمون ریاضی شرکت کند.

    به صورت کلی آزمون جنرال بر ارزیابی توانایی‌های تفکر انتقادی قابل استفاده در رشته‌های مختلف متمرکز است ؛ در حالی که یک آزمون سابجکت برای تعیین میزان اطلاعات یک فرد در مورد یک موضوع علمی خاص طراحی شده است . پس شما باید قبل از شرکت در این آزمون انتظارات خود را ارزیابی کنید.

    هزینه ثبت نام برای آزمون جنرال GRE 220 دلار است . صرف نظر از اینکه GRE را در خانه یا در مرکز آزمون شرکت می‌کنید . برای ثبت نام در یک آزمون سابجکت GRE ، هزینه آزمون 150 دلار است.

    بر اساس سطح دشواری GRE در مقابل آیلتس ، آزمون GRE به همان اندازه سخت‌تر از آیلتس در نظر گرفته می‌شود ، زیرا سؤالات سخت‌تری از واژگان و قطعات ریدینگ دارد . سوالات ریاضی GRE نیز نسبت به سایر آزمون ها از سطح پایین تری برخوردار است.

    شما با شرکت در این آزمون می‌توانید کسب بورسیه تحصیلی ، پذیرش در دانشگاه‌های خارجی و معتبر سازی مهارت‌های زبانی و تحلیلی برای خودتان رقم بزنید.

    اگر شما هم قصد دارید در این آزمون ثبت نام کنید ، ابتدا به این سایت ets.sanjesh.org مراجعه کنید و اطلاعات شخصی خودتان را وارد و محل آزمون تان را تعیین کنید.

     

    راه های موفقیت در آزمون GRE

    هر هدفی در زندگی نیاز به یک استراتژی دارد . آماده شدن برای این آزمون نیز مستلزم کار سخت و نه تنها تکیه بر حل مسئله در مقطع کارشناسی است ، بلکه به نکات و تکنیک های خاصی برای کسب نمره مورد نیاز و شایسته نیاز دارد . در زیر چند رویکرد و تاکتیک مفید وجود دارد که برای آمادگی روز آزمون مفید خواهد بود.

     

    • حدس زدن GRE

    خبر خوب این است که هیچ جریمه ای برای حدس زدن GRE وجود ندارد . برای هر سؤالی ، حتی اگر تصمیم دارید از آن صرف نظر کنید ، فقط یک پاسخ وارد کنید و آن را خالی نگذارید . حدس زدن در این آزمون به خودی خود یک مهارت است که نیاز به تمرین دارد . به عنوان مثال ، اگر به سوالی رسیدید که چند دقیقه فقط برای آن زمان به پاسخ دارید و هنوز به سرنخی نرسیدید ، خود را مجبور کنید پاسخی را برای آن بنویسید . متعهد شدن سریع به پاسخی که کاملاً از آن مطمئن نیستید ، در صورت تکرار ، ممکن است احساس غیرطبیعی و اعصاب خردکن داشته باشید . آیا می توانید این سوال را در عرض چند دقیقه حل کنید ؟ اگر نه ، حدس بزنید و ادامه دهید.

     

    • حل کردن به سبک معکوس

    حل معکوس بسیار شبیه به “بررسی کار شما” است . این یک استراتژی عالی است وقتی که سوالات حل مسئله را مرور می‌کنید . با افزودن هر پاسخ به سؤالات ، می‌توانید به جای اینکه پاسخ دیگری در ذهن خود بیاورید ، بررسی کنید که آیا پاسخ خودتان درست است یا خیر . با بررسی گزینه های پاسخ و وصل کردن هر یک به سؤال  شانس دریافت پاسخ درست بر اساس دور اول محاسبات خود را خواهید داشت . هیچ وقت ذهن خود را درگیر این نکنید که رقیبتان چه پاسخی در نظر گرفته است.

     

    • مسیر آزمون را تشخیص دهید

    GRE از شما می‌خواهد که در خواندن فعال شرکت کنید. اگرچه موضوعات می‌توانند متفاوت باشند ، GRE بدون توجه به موضوع متن ، همان نوع سوالات را می‌پرسد . این نیاز به نوع دیگری از خواندن و یادداشت برداری دارد . به طور خاص تر ، ایجاد یک نقشه عبور به شما کمک می کند تا با چنین سوالاتی با سهولت بیشتری مقابله کنید. توجه به ایده(های) اصلی متن ، هر گونه نظر و منبع نظرات و همچنین ساختار متن به طور کلی هنگام پرداختن به بخش GRE Reading Comp بسیار برای شما مفید خواهد بود.

     

    • از ماشین حساب خود به عنوان عصا استفاده نکنید

    یک ماشین حساب در GRE به عنوان بخشی از نمایشگر روی صفحه برای شما ارائه شده است و در صورت استفاده صحیح می تواند یک مزیت بزرگ باشد!

    تحلیل کردن به سبک درست در مورد صورت سوالات مهمتر از پاسخگویی به تک تک سوالات است . اگرچه ممکن است یک ماشین حساب برای برخی از سؤالات GRE Quant مفید باشد ، اما اکثر آنها را می توان در عرض یک تا سه دقیقه بدون استقاده از ماشین حساب حل کرد . با انجام تبدیل ها و محاسبات در ذهن خود در زمان صرفه جویی کنید و از ماشین حساب خود ، به عنوان عصا استفاده نکنید زیرا در بعضی شوالات شاید نتواند پاسخگوی شما باشد.

     

    • هماهنگی و تلاش درکنار هم

    همانطور که می‌دانید برای این آزمون ، با مطالعه در طول زمان پیشرفت حاصل می‌شود و تلاش‌های لحظه آخری برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر می‌تواند ضرر داشته باشد تا مفید . هفته قبل از آزمون ، روی طرز فکر خود کار کنید تا بتوانید نمره ای بگیرید که منعکس کننده بهترین توانایی های شما باشد . برای آخرین بار مرور تمام لغات واژگانتان ضرری ندارد . در نهایت ، انجام چند مجموعه تمرین حسابی به حفظ انعطاف‌پذیری محاسبات ریاضی بدون تحت فشار قرار دادن فکرتان نیز کمک می‌کند.

    آماده شدن برای ace GRE به زمان و تلاش هماهنگ نیاز دارد . در حالی که استراتژی‌ها ، نکات و تکنیک‌های بی‌شماری وجود دارد که ارزش کاوش برای دستیابی به نمره بالا را دارد .

     

    • برترین امتیاز خود را پیدا کنید

    نمره پایه شما امتیازی است که اگر امروز در GRE شرکت کنید ، دریافت می‌کنید . قبل از اینکه یک برنامه مطالعاتی بسازید ، یک آزمون تمرینی کامل GRE را در یک محیط آزمایشی مشابه واقعی امتحان کنید . نتایج با نشان دادن اینکه در کدام حوزه های محتوایی باید بیشتر تمرکز کنید ، آمادگی شما را راهنمایی می‌کند . باید بدانید برای هدفی که در نظر دارید به چه امتیازی نیازی دارد و تحقیقات کاملی را کرده باشید.

    اگر شما یک دوره آمادگی ، برنامه آنلاین یا یک کتاب آمادگی آزمون را انتخاب کنید ، به یک برنامه آماده سازی هوشمند نیاز دارید که شما را مسئول نگه دارد و نتایج مورد نیاز را به شما بدهد . با کمی تحقیق شما می‌توانید بهترین محیط آموزشی مناسب خودتان را پیدا کنید.

     

    • تمرین ، نیازمند تمرکز

    در حین انجام تست‌ها و تمرین‌های روزانه ، روی نحوه برخورد با هر سؤال تمرکز کنید . اگر فقط روی نتایج تمرکز کنید ، کاری جز تقویت روشی که در حال حاضر در حال انجام آزمون هستید ، انجام نمی دهید . تکنیک‌هایی که استفاده می‌کنید و روشی که یک مشکل را حل می‌کنید همان چیزی است که به شما در گرفتن GRE کمک می‌کند . حتما روش های تقویت قدرت تمرکز را مطالعه کنید به صورتی که تمرکز شما باید در حین آزمون در بالاترین حد باشد.

     

    • شرایط واقعی GRE را تقلید کنید

    تست های کاغذ و مداد می‌توانند به شما در تمرین مفاهیم و استراتژی های تست زنی کمک کنند ، اما آنها مانند GRE واقعی با عملکرد شما سازگار نیستند . اطمینان حاصل کنید که تمرین آنلاین را در برنامه مطالعه خود بودجه بندی کرده اید تا به شما کمک کند برای تجربه آزمون مبتنی بر کامپیوتر آماده شوید . حواستان باشد که تسلط کافی برای کار با کامپیوتر ولپ تاپ را داشته باشید . همیشه بعد از شرکت در آزمون های GRE عملکرد خود را مرور کنید . چه نوع سوالاتی را به صورت مداوم از دست می‌دهید ؟ به چه نوع سوالی گرایش دارید و کدامیک سرعت شما را کاهش می‌دهند ؟

     

    • در کنار یک استاد به مسیر خود ادامه دهید

    اینجاست که دسترسی به استاد GRE واقعاً می‌تواند به شما کمک کند . آمادگی آزمون فقط تا حدی مربوط به تسلط بر محتوا است همچنین به مهارت های تست زنی و سرعت دادن شما مربوط می‌شود . برای اینکه کاملاً آماده شوید ، با یک استاد کلاس بردارید تا عملکرد خود را در امتحانات تمرینی بررسی کنید و یک برنامه هوشمندانه برای رسیدن به هدف نمره GRE خود ایجاد کنید.

     

    • واژگان GRE خود را بسازید

    Vocab هنوز بخش مهمی از بخش های GRE Verbal است . شما م‌ توانید بسیاری از کلماتی که در GRE نشان داده می‌شوند را با خواندن نشریات معتبر مانند مجلات دانشگاهی یا برخی از روزنامه ها و مجلات برجسته تر پیدا کنید . وقتی با کلمات جدیدی در تست های تمرینی یا مشکلات تمرینی مواجه شدید ، آنها را به لیست خود اضافه کنید . آنها قبلا در GRE استفاده شده اند و ممکن است دوباره استفاده شوند . در نظر داشته باشید که ، کتاب GRE Power Vocab را برای لیست ها و تمرین ها بررسی کنید.

     

    کتاب های پیشنهادی

    • کتاب Kaplan GRE Prep Plus

    این کتاب مملو از استراتژی های متخصص برای تست زدن است . یکی از ویژگی‌های کلیدی این کتاب آمادگی GRE داشتن پنج آزمون تمرین آنلاین کامل است و بیش از 1500 سوال به همراه توضیحات مفصل است.

     

    • کتاب TPB GRE Prep

    کتاب‌های آمادگی آزمون GRE که توسط متخصصان به‌ویژه برای داوطلبانی که به دنبال بهبود نمرات خود هستند ایجاد شده است ، استراتژی‌های تست‌گیری قوی و یک مرور کلی از آزمون  GRE، از جمله انتظارات و نحوه آماده‌سازی را ارائه می‌دهد. این راهنما همچنین شامل نکات مفیدی برای غلبه بر اضطراب امتحان و ایجاد یک برنامه مطالعه برای GRE است.

     

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط