80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • فوت و فن ریدینگ TOEFL پیش از آزمون

    ریدینگ TOEFL

    خواندن این مطلب

    4 دقیقه

    زمان میبرد!

    فوت و فن ریدینگ TOEFL پیش از آزمون

    قبلن نکات مهم در بخش ریدینگ TOEFL در جلسه ی آزمون را توضیح دادیم، اما در اینجا کلیه ی اقداماتی را که باید از حدودن 3 ماه قبل از آزمون تافل انجام بدهید تا حداکثر نتیجه گیری را در بخش ریدینگ TOEFL به دست بیاورید، به صورت فهرست شده برایتان توضیح خواهیم داد.

    هم چنین برای دستیابی به کلیه مقالات آموزش تافل می توانید به بخش مربوطه مراجعه نمایید.

    همچنین آموزش زبان انگلیسی اهمیت ویژه برای ریدینگ و مهارت های مختلف این آموزن دارد.

     

    نکات بسیار مهم در بخش ریدینگ TOEFL پیش از جلسه ی آزمون:

    کلمات آکادمیک یاد بگیرید

    اگر گنجینه ی لغات محدودی دارید در همه ی بخش های تافل با مشکل مواجه خواهید شد؛ پس باید حداقل از چند هفته قبل تعداد زیادی لغات آکادمیک حفظ کنید. طبیعتن یادگیری حجم زیادی لغات به طوری که همیشه در حافظه تان بماند چیزی نیست که ظرف چند هفته صورت بگیرد، اما به هر حال در چنین مواقعی، راه بهتری وجود ندارد. یکی از راه هایی که می تواند، به قول معروف، هم فال باشد و هم تماشا، خواندن متون آکادمیک و پیدا کردن لغات از داخل آن ها ست. با این کار هم لغت های بدرد بخور یاد می گیرید، و هم با متون آکادمیک آشنا می شوید و به آن ها عادت می کنید.

    راه های بسیار دیگری برای حفظ کردن لغات وجود دارد. ما کلیه ی راه های مناسب برای یادگیری مفید تر و پربازده تر را در مقاله یی مخصوص پوشش خواهیم داد.

     

    تا می توانید متون آکادمیک بخوانید

    اگر درسی که در دانشگاه خوانده اید نیازمند مراجعه به متون مرجع انگلیسی بوده، احتمالن و به قدر کفایت متون آکادمیک انگلیسی خوانده اید، پس از امتیاز ویژه یی نسبت به همقطارانتان برخوردارید. اما در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم انواع متون آکادمیک در زمینه هایی که در معرفی بخش ریدینگ TOEFL توضیح داده ایم را بخوانید. بهترین و در دسترس ترین منبع ویکیپیدیا ست. اگرچه منابع دیگری هم وجود دارد. این منابع، به علاوه ی تعداد زیادی متن واقعی آزمون تافل را در مقاله هایی آماده خواهیم کرد و به مرور در اختیارتان قرار خواهیم داد.

     

    مهارت های آکادمیک را خوب یاد بگیرید

    یادگرفتن مهارت های آمادیک را بارها توصیه کرده ایم. این مهارت ها شامل کلیه ی تکنیک ها و استراتژی هایی می شود که برای عملکرد بهتر و پربازده تر هنگام مطالعه ی متون آکادمیک به کارتان خواهد آمد. بخاطر اهمیت یادگیری این مهارت ها، تک تک آن ها را در مقاله های مربوطه دربخش مهارت های آکادمیک آموزش می دهیم.

     

    با انواع سوال های ریدینگ TOEFL آشنا شوید

    جهت آماده شدن برای آزمون تافل شاید کاری مهم تر از آشنایی با انواع سوالات وجود نداشته باشد. اگر انواع سوال ها و نحوه ی پاسخگویی به آن ها را بلد نباشید بعید است بتوانید در وقت داده شده همه ی سوالات را بخوانید، و همچنین بهترین نمره یی که در توانتان هست را بگیرید. سر جلسه ی امتحان وقت خواندن توضیحات سوال ها و فکر کردن راجع به روش پاسخگویی به آن ها نیست. شما باید به حدی بر نوع سوالات اشراف داشته باشید که بلافاصله پس از خواندن چند کلمه ی آغازین توضیحات سوال، نوع آن را تشخیص بدهید؛ و سپس بعد از خواندن مورد خواسته شده، بدانید چطور و کجای متن جوابش را پیدا کنید. همه ی این موارد در بخش بررسی انواع سوالات ریدینگ TOEFL به طور مفصل توضیح داده شده.

     

    از خودتان آزمون آزمایشی بگیرید

    هم جهت دانستن حدود نمره یی که احتمالن در آزمون اصلی تافل می گیرید، و هم جهت بر طرف شدن هر گونه ابهام در مورد روند و مراحل آزمون تافل ضروری است تا قبل از تاریخ آزمون حداقل 3 یا 4 آزمون آزمایشی از خودتان بگیرید. دانستن همه ی چیز هایی که تا به حال گفته ایم بدون اینکه عملن آن ها را به کار ببرید فایده ی چندانی ندارد. پس حتمن از خودتان چند آزمون آزمایشی در شرایط مختلف بگیرید تا هم تکنیک هایی که یاد گرفته اید را عملن به کار ببرید، و هم در جو و فضای ذهنی آزمون تافل قرار بگیرید. مطمئن باشید به این شکل در آزمون اصلی خیلی بهتر عمل خواهید کرد. فراموش نکنید کمِ کم یکی دو بار از زمان سنج برای محدود کردن وقت پاسخ گویی در بخش ریدینگ TOEFL استفاده کنید.

     

    برای حاشیه های حواس پران آماده باشید

    در آزمون تافل مواردی که حواستان را پرت کند زیاد است: راه رفتن مراقب ها؛ ورود آزمون دهنده های جدید؛ سوال پرسیدن و رفع اشکال حین آزمون؛ صدای سرفه؛ صدای بیرون از سالن؛ و غیره. البته اگر هدست مخصوص مرکز آزمون را از همان ابتدا روی گوشتان بگذارید، و یا از گوشگیر استفاده کنید مشکل تقریبن حل می شود. اما باز با این حال باید سعی کنید حساسیتتان را به این مسائل کاهش بدهید. یکی از این راه ها می تواند تمرین مطالعه در سالن مطالعه ی عمومی یا جایی که کمی سر و صدا در آن است باشد.

     

    به خواندن از روی مانیتور عادت کنید

    البته این روز ها همه به خواندن از روی انواع صفحه های نمایش عادت دارند. اما آیا به خواندن متون بلند به مدت طولانی هم عادت دارید؟ اگر اصلن اهل مطالعه ی ایبوک یا مقاله های اینترنتی طولانی نیستید، حتمن خودتان را عادت بدهید. ضمنن بعد از متداول شدن تبلت و گوشی های همراه، اکثر ما دیگر عادت به نشستن طولانی مدت مقابل کامپیوتر نداریم، اما به یاد داشته باشید که باید تحمل نشستن مدت حدود 4 ساعت مقابل کامپیوتر را داشته باشد (منهای 10 دقیقه وقت استراحت.)

     


    اگر هنوز مقاله ی معرفی بخش ریدینگ آزمون تافل، یا معرفی کامل آزمون تافل را نخوانده اید، حتمن آن ها را در سایت دلینگلیش بخوانید.

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات