80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • آموزش نوت برداری در تافل iBT برای کسب نمره بهتر

    خواندن این مطلب

    3 دقیقه

    زمان میبرد!

    آموزش نوت برداری در تافل iBT برای کسب نمره بهتر

    یکی از ملزومات جواب دادن به سوالات لیستنینگ  تافل و رایتینگ تسک اول و اسپیکینگ تافل دانستن و یادگیری نوت برداری است.

    با دانستن تکنیک نوت برداری زبان آموزان شانس خود را برای جواب دادن به سوالات بالا می برند تا جایی که برای پاسخ دادن به بعضی سوالات، بدون نوت برداری تقریبا کار غیر ممکنی است.

    در این مقاله به شرح و توضیح روش های صحیح نوت برداری می پردازیم و سعی می شود به سوالات زیر پاسخ داده شود:

    چگونه نوت برداری کنیم؟

    آیا باید تا آنجایی که می توان نوت برداشت و یا فقط نکات لازم را نوت برداری کرد؟

    در Note Taking چه  نکاتی لازم و ضروری هستن؟

    چگونه سرعت نکته برداری را بالا برد؟

    چگونه از نوت خود استفاده کنیم؟

    پس با ما همراه باشید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید

    قبل از نوت برداری چه باید کرد

     

    در این مقاله منحصرا به آموزش نوت برداری در بخش لیستنینگ می پردازیم چون با یاد گیری موضوع در این قسمت، به راحتی می توان در قسمت های دیگر مانند اسپیکینگ و رایتینگ تسک اول آن را اعمال کرد.

    همانطور که می دانید سوالات بخش لیستنینگ از دو قسمت مکالمه و سخنرانی تشکیل شده است و برای بالا بردن نمره لیستنینگ باید با ساختار مکالمه (Conversation) و سخنرانی استاد (Lecture) آشنا باشید و با بالا بودن دایره لغات، آنها را متوجه و مفهوم آنها را بفهمید. و این کار فقط با تمرین و گوش دادن به این دسته از مکالمات امکان پذیر می باشد.

    پیش نیاز بعدی یک تمرین بسیار مهم و مفید در راستای بالا بردن نوت برداری است، به نام (Transcription).

    زبان آموزان گرامی باید توجه داشته باشید تا این تمرین را انجام ندهید نمی توانید نوت برداری را به خوبی انجام دهید. پس تا جایی که مقدور است این تمرین را به صورت پیوسته و قبل از یادگیری نوت برداری انجام دهید.

     

    Transcription یا ترنسکرایب کردن چیست

    ترنسکراب برای نوت برداری در تافل

    این تمرین بسیار ارزشمند به این گونه است که شما یک مکالمه یا سخنرانی را گوش می دهید و دقیقا همه چیزی که گفته می شود را روی یک کاغذ می نویسید.

    بدیهی است که کسی نمی تواند با این سرعت آن را بنویسد، پس شما باید مرتب آن را نگه دارید و جمله را بنویسید و دوباره شروع به گوش دادن کنید.

    در ابتدای کار شاید شما بتوانید پنج ثانیه را همزمان بنویسید ولی با تمرین زیاد سرعت شما در نوشتن بالا خواهد رفت.

    این تمرین به شما کمک شایانی خواهد کرد که Note Taking را به نحو احسن انجام دهید. دوباره لازم می دانم که تکرار کنم تا این تمرین را انجام نداده اید سراغ نوت برداری نروید.

     

    روش بهبود نمره لیسنینگ

    بهبود لیسنینگ برای تافل

    یکی دیگر از پیش نیاز های بعدی در بالا بردن نمره لیسینینگ تافل آشنایی با نحوه ی سوالات و تکنیک های پاسخ گویی است که موضوع این مقاله نمی باشد ولی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انواع سوالات لیسنینگ را بخوانید.

    به گونه ای که اگر آنها را ندانید و نتوانید تشخیص دهید که سوال از شما چه چیزی می خواهد، نمی توانید به سوالات این بخش پاسخ دهید.

    یکی دیگر از تکنیک های دیگر برای جواب دادن به سوالات لیسنینگ تافل دانستن قوانین طلایی است که توضیح آن در مقالات بعد تقدیم می گردد.

     

    قوانین نوت برداری بهینه و صحیح

    تعداد زیادی کتاب و مقالات وجود دارد که به آموزش Note Taking پرداخته اند و قانون های بسیاری را آموزش داده اند که یاد گیری آنها بسیار زمانبر خواهد بود.

    در این مقاله کل قانون ها را به چهار قانون اصلی خلاصه کرده ایم و با دانستن آنها بدون شک در نوت برداری هیچ مشکلی نخواهید داشت.

    !It is listening not writing

    باید این قانون را بسیار خوب فهمید و آن را درک کرد. به طوری که شما دارید به یک مکالمه گوش میدید، نه اینکه آن را بنویسید. به عبارتی دیگر، شما باید روی شنیدن بیشتر تمرکز کنید تا نوشتن و هرچه کمتر بنویسید، شانس این را دارید که بیشتر گوش کنید.

    Use key words

    استفاده از کلمات کلیدی برای نوت برداری TOEFL

    باید این قانون را بسیار خوب فهمید و آن را درک کرد. به طوری که شما دارید به یک مکالمه گوش میدید، نه اینکه آن را بنویسید. به عبارتی دیگر، شما باید روی شنیدن بیشتر تمرکز کنید تا نوشتن و هرچه کمتر بنویسید، شانس این را دارید که بیشتر گوش کنید.

    !Write in order

    write in order while note taking for toefl

    همیشه و همیشه نوشته های خود را به ترتیب بنویسید و یک متودی برای خودتون بسازید. معمولا سوالات به ترتیب هستند و وقتی که شما نوت برداری را به ترتیب مکالمه و منظم انجام می دهید، شانس خودتان را برای جواب دادن به سوالات بالا می برید.

    Abbreviation

    استفاده از کلمات اختصاری یا abbreviaation در تافل نوت برداری

    در هنگام نوت برداری هیچ وقت از یک کلمه را کامل ننویسید و از شکل کوتاه شده ی آن را بنویسید.

    تعدادی کلمات پرتکرار وجود دارد که می توانید آنها را از قبل تمرین کنید و شکل کوتاه شده آنها را به خاطر بسپارید. این کار سرعت نوت برداری شمارا بسیار بالا می برد. جدول زیر نمونه می باشد و می توانید از آن استفاده کنید.

    جدول نوت برداری تافل

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات