80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • سوال های ربط دادن محتوا – Connecting Content Questions

    سوال های TOEFL

    خواندن این مطلب

    4 دقیقه

    زمان میبرد!

    سوال های ربط دادن محتوا – Connecting Content Questions

    در مقاله یی که پیش رو دارید، به بررسی و تشریح کامل هفتمین نوع از سوال های TOEFL در بخش لیسنینگ، یعنی Connecting Content Questions، یا به فارسی «سوال های ربط دادن محتوا» خواهیم پرداخت، مثال خواهیم زد، و تکنیک و روش پاسخ گویی به آن را توضیح خواهیم داد.

    در مقاله ی معرفی انواع سوال های لیسنینگ TOEFL، توضیح دادیم که چطور همه ی 8 نوع سوالی که در بخش لیسنینگ تافل با آن ها مواجه می شوید در 3 دسته ی کلی سوال های درک مطلب پایه (Basic Comprehension Questions)، سوال های مفهومی (Pragmatic Understanding Questions)، و سوال های روابط بین مطالب (Connecting Information Questions)، تقسیم بدنی می شوند. با ما در توضیح دومین زیر مجموعه ی سوال های Connecting Information Questions، یعنی سوال های ربط دادن محتوا همراه باشید.

    مقاله های دیگر سایت آموزش زبان انگلیسی دلینگلیش را نیز بخوانید.

    Function (کارکرد عبارات) - انواع سوال های Listening آزمون تافل

     

    پیش از خواندن مقاله بهتر است ابتدا توضیحات شفاهی ذیل را گوش بدهید:

     

    Connecting Content (ربط دادن محتوا)

    در این نوع سوال، بر خلاف مورد قبلی (سوال های تنظیم مطالب _Organization Questions) که با نحوه ی چینش و تنظیم محتوای صحبت ها کار داشتیم، محور کار ما پیدا کردن نحوه ی ارتباط اجزای محتوا و ایده های مطرح شده در جملات با هم است. در واقع با سختار بیانی صحبت ها کاری نداریم، با خود محتوای صحبت ها کار داریم.

    این ارتباط بین اجزا ممکن است واضح و مستقیم در صحبت ها بیان شده باشد، و یا باید از میان صحبت ها برداشت و تجزیه و تحلیل شوند. گاهی خواسته می شود مطالب را با هم مقایسه کنید، روابط علت و معلولی شان را پیدا کنید، دسته بندی شان کنید، مراحلشان را در یک پروسه مشخص کنید. گاهی هم از شما خواسته می شود مطابی که شنیدید را از بعد و نقطه نظری دیگر دسته بندی کنید. مثلن حیوانات را هم می شود بر اساس گونه و نژادشان دسته بندی کرد، هم بر اساس زیست گاهشان، هم بر اساس جایگاهشان در زنجیره ی غذایی، و هم بر اساس جسه و وزنشان، و غیره.

    این نوع سوال عمومن همراه با جدول مطرح می شود، به طوری که اطلاعات را می بایست در جدول دسته بندی کنید. دسته بندی به این شکل است که باید خانه ی درست جدول را تیک بزنید _یعنی مثل سوالات پر کردن جدول قسمت Reading به صورت Drag & Drop نیست. نمره یی که می توانید بگیرید بر اساس تعداد مواردی که از شما خواسته می شود علامت بزنید از 1 تا 3 نمره متغیر است. یعنی ممکن است سوال از شما بخواهد 2 مورد را علامت بزنید به شما یک نمره بدهد، یا بخواهد 3 مورد را علامت بزنید و ماکسیمم 2 نمره بدهد، و غیره.

    این نوع سوال بیشتر راجع به سخنرانی ها مطرح می شود تا مکالمه ها.

     

    صورت سوال های ربط دادن محتوا (Connecting Content)

    صورت این نوع سوال معمولن به شکل ذیل است:

    • What is the likely outcome of X?

    • What is the likely outcome of doing procedure X before procedure Y?

    • Indicate whether each of the following strategies/approaches support the theory/hypothesis.

    • Indicate whether each X below refer to Y or Z?

     

    مثال برای سوال های Connecting Content (ربط دادن محتوا)

    این مثال از مکالمه یی که در مقاله ی نمونه Listening تافل آوردیم مطرح شده؛ ابتدا به آن مکالمه مراجعه کنید، و بعد سوال ذیل را بخوانید.

     

    There are two answers for the next question. Mark two answers.

    • Why is the woman surprised to learn that she has been chosen as the new team captain?

    A. She is not the best player on the team.

    B. Her teammates did not tell her about the decision.

    C. She does not have many friends on the team.

    D. She has missed a lot of practices.

     

    تکنیک پاسخ گویی به سوال های Connecting Content (ربط دادن محتوا)

    برای پاسخ دادن به این سوال ها شناختن مراحل یک پروسه، انواع و دسته بندی های ذکر شده، تعاریف داده شده از اصطلاحات تخصصی، مثال ها، مقایسه ها، تطبیق و عدم تطبیق عناصر، طبقه بندی، و غیره، به ما کمک می کنند. روشی که می تواند در تشخیص موارد ذکر شده مفید باشد، توجه به سرنخ ها و اشارات دستور زبانی است که در صحبت ها ذکر می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم مجددن به جدول آورده شده در مورد نوع سوال قبلی، یعنی Organization (تنظیم)، مراجعه کنید.

     

    پاسخ مثال سوال های نوع Connecting Content (ربط دادن محتوا)

    جواب این سوال موارد A و B است. بخاطر اینکه به زعم خود دانشجو، او بهترین بازیکن تیم نیست، و علاوه بر آن دوستانش هم به او نگفته بودند که قرار است کاپیتان شود. در عین حال صحبتی راجع به اینکه این بازیکن دوستان زیادی در میان بازیکنان تیم ندارد (مورد C)، و یا اینکه او در تعداد جلسات تمرین زیادی غیبت داشته (مورد D) نشده.

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    • مستی
      مهمان

      چندین مقاله مفید و آموزنده را از سایت شما مطالعه کردم . بسیار ممنون.
      ولی متاسفانه در همگی مقالات اشتباهات املایی وجود داشت. برای سایت ارزشمند شما بسیار زیبنده تر است که قبل از ارسال مقاله، متن یکبار از لحاظ املایی چک شود. باز هم سپاس

    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات