80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • ساختار آزمون PTE

    خواندن این مطلب

    4 دقیقه

    زمان میبرد!

    ساختار آزمون PTE

    در مقاله ی قبلی برای شما از آزمون PTE سخن گفتیم و دورنمایی کلی از مضمون، روش های ثبت نام، محل های برگزاری آزمون و اطلاعات جامع امتحان را ارائه کردیم. اما اکنون می خواهیم به ساختار و قالب کلی آزمون بپردازیم و ببینیم که در آزمون دقیقا چه مطالبی و به چه شکلی از شما خواسته می شود.
    حال تصمیم داریم که نگاهی عمیق تر به هر کدام از این زیر مجموعه ها داشته باشیم.

    Speaking & Writing

    (77 الی 93 دقیقه)

    Personal Introduction در این بخش 30 ثانیه برای معرفی خود فرصت دارید که نمره دهی نمی شود 1 دقیقه
    Read Aloud یک متن بر روی صفحه مانیتور ظاهر می شود و شما باید آن را بلند در میکروفن بخوانید تا صدای شما ضبط شود. 30-35 دقیقه
    Repeat Sentence بعد از گوش دادن به یک متن کوتاه چند کلمه ای باید آن را تکرار کنید.
    Describe Image یک عکس بر روی صفحه مانیتور ظاهر می شود و شما باید نکات اصلی آن را در مدت 40 ثانیه توصیف کنید.
    Re-tell Lecture بعد از گوش دادن به یک فایل صوتی و یا تماشای یک ویدئو، باید نکات اصلی آن را به صورت خلاصه در 40 ثانیه بیان کنید.
    Answer Short Question بعد از گوش دادن به یک سوال باید با یک یا چند کلمه به آن پاسخ دهید.
    Summarize Written Question بعد از خواندن یک متن آکادمیک، باید نکات اصلی آن را در یک جمله با تعداد کلمات بین 5 تا 75 کلمه خلاصه کنید. از این سوال بین یک تا سه عدد ممکن است در امتحان گنجانده شود که برای پاسخگویی به هر یک 10 دقیقه فرصت داده می شود. 10 دقیقه
    Essay یک مقاله آکادمیک بین 200 تا 300 کلمه باید نوشته شود. 20 دقیقه

    Reading

    (32 الی 41 دقیقه)

    Multiple-choice. choose single answer پس از خواندن یک متن باید به یک سوال چند گزینه ای که تنها یک پاسخ صحیح دارد پاسخ دهید. 32-41  دقیقه
    Multiple-choice. choose multiple answers پس از خواندن یک متن باید به یک سوال چند گزینه ای که بیش از یک پاسخ صحیح دارد پاسخ دهید.
    Re-order paragraphs چند باکس متن دار بر روی صفحه مانیتور با ترتیب بهم ریخته ظاهر می شوند که از شما خواسته شده که آنها را به ترتیب صحیح مرتب کنید.
    Reading: Fill in the blanks یک متن با تعدادی جای خالی نمایش داده می شود که باید جای خالی ها با استفاده از گزینه های ارائه شده که تعداد آن ها بیشتراز تعداد جای خالی ها است، پر شوند.
    Reading & writing: Fill in the blanks یک متن با تعدادی جای خالی نمایش داده می شود که هر جای خالی باید با استفاده از گزینه های ارائه شده مخصوص همان جای خالی پر شوند.

    Listening

    (45 الی 75 دقیقه)

    Summarize spoken text پس از گوش دادن به یک فایل صوتی باید نکات اصلی آن را در قالب یک متن بین 50 تا 70 کلمه خلاصه کنید. 20-30 دقیقه
    Multiple-choice. choose multiple answers پس از گوش دادن به یک فایل صوتی باید به یک سوال چند گزینه ای که بیش از یک پاسخ صحیح دارد پاسخ دهید. 23-28 دقیقه
    Fill in the blanks یک متن با تعدادی جای خالی نمایش داده می شود که این جاهای خالی باید با استفاده از اطلاعاتی که هنگام گوش دادن به یک فایل صوتی داده می شود، پر شوند.
    Highlight correct summary پس از گوش دادن به یک فایل صوتی، باید بهترین گزینه که خلاصه ای صحیح از آن متن می باشد را انتخاب کرد.
    Multiple-choice. choose single answer پس از گوش دادن به یک فایل صوتی باید به یک سوال چند گزینه ای که تنها یک پاسخ صحیح دارد پاسخ دهید.
    Select missing word بعد از گوش دادن به یک فایل صوتی باید گزینه ای را که شامل یک یا تعدادی کلمه است و متن را کامل می کند انتخاب کرد.
    Highlight incorrect words یک متن نمایش داده می شود که باید همزمان با گوش دادن به یک فایل صوتی، کلماتی که میان فایل صوتی و متن نمایش داده شده تفاوت دارند را همان زمان انتخاب کرد.
    Write from dictation بعد از گوش دادن به یک متن چند کلمه ای باید متن شنیده شده را تایپ کرد

     

    یک بار دیگر، نمونه ای از کارنامه های PTE را برای شما در اینجا ارائه می دهیم.

    در اینجا نیز همانطور که ملاحظه میفرمایید، در کارنامه دو نوع نمره به نام های communicative skills و enabling skills به داوطلب داده می شود. بخش اول مربوط به مهارت های 4 گانه آزمون های زبان هستند که مانند آیلتس و تافل می باشد. بخش مربوط به enabling skills مربوط به مهارت هایی هستند که برای ارائه به اداره مهاجرت و دانشگاه اهمیتی ندارند اما می توانند به داوطلب کمک کنند تا نقاط ضعف و قوت خود را در این آزمون بشناسد. این مهارت ها شامل گرامر، روان خواندن، تلفظ صحیح، اسپلینگ صحیح، تنوع لغات و مهارت های نگارشی می باشند.

    در اینجا می توانید مقایسه ی نمره ی این آزمون را با آزمون های آیلتس و تافل جهت معادل سازی ببینید.

    اگر این مطلب برایتان جالب بود، آن را به اشتراک بگذارید و با نظرات خود به ما در بهبود تولید محتوا کمک کنید!

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات