80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • راهنمای ثبت نام و شرکت در لاتاری آمریکا

    لاتاری ویزای آمریکا

    خواندن این مطلب

    9 دقیقه

    زمان میبرد!

    راهنمای ثبت نام و شرکت در لاتاری آمریکا

    بدون شک راحت ترین راه برای مهاجرت، از بین همه ی روش های دیگر، مهاجرت از طریق شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا (DV Lottery) است. به این طریق بدون هیچ هزینه یی می توانید به سرزمین فرصت ها مهاجرت کنید. اکثر ایرانیان با لاتاری آمریکا آشنایی دارند و سالانه میلیون ها ایرانی در آن شرکت می کنند.

    برای خواندن مطالب مرتبط با آموزش زبان انگلیسی به سایت دلینگلیش مراجعه کنید.

     

    لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

    لاتاری گرین کارت آمریکا (که در انگلیسی DV Lottery نامیده می شود) در واقع یک جور قرعه کشی برای دادن ویزا به اتباع کشور هایی است که نسبت به دیگر ملت ها از جمعیت مهاجر کمتری در آمیکا برخوردارند. به عبارت دیگر روشی برای ایجاد تعادل در میان اقوام گوناگونی است که در کشور آمریکا حضور دارند.

    لاتاری آمریکا اگرچه تمامن وابسته به شانس است، اما ما موارد بسیاری از اقوام و دوستان خود را دیده ایم که به این روش به راحتی ویزا گرفته اند و به آمریکا مهاجرت کرده اند. شما در صورت برنده شدن اجازه ی اقامت دائم، کار، و تحصیل در بزرگترین اقتصاد جهان را خواهید داشت. پس در ثبت نام شک نکنید.

     

    آیا ایرانیان می توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند؟

    اتباع ایرانی نیز می توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند. در قرعه کشی سال گذشته، ایرانی ها رتبه ی سوم را از نظر تعداد ویزاهای صادر شده از این طریق را به دست آوردند، اما با این حال به احتمال زیاد مجددن برای ثبت نام لاتاری امسال که از اواخر شهریور ماه شروع می شود و تا اوایل آبان ماه ادامه پیدا می کند، به ایرانیان اجازه ی ثبت نام داده شود. برای مطمئن شدن از این بابت می بایست تا به روز شدن سایت ثبت نام لاتاری آمریکا صبر کرد. همچنین برای ثبت نام نیازی نیست حتمن ساکن ایران باشید، بلکه اگر مقیم کشور دیگری هم هستید امکان شرکت در لاتاری برای شما وجود دارد.

     

    ثبت نام لاتاری آمریکا چطور انجام می شود؟

    ثبت نام لاتاری کاملن از طریق اینترنت انجام می شود، و روش آن به قدری ساده است که هر کسی بدون هیچ تجربه یی در پر کردن فرم های اینترنتی می تواند انجامش دهد. بنابراین خودتان ثبت نام را انجام دهید و اطلاعات شخصی خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهدید، و هزینه یی برای ثبت نام به کسی پردخات نکنید. ثبت نام لاتاری کاملن رایگان است، و دولت آمریکا هیچ پولی از شما نمی گیرد.

     

    چه اطلاعات و مدارکی برای ثبت نام لاتاری آمریکا نیاز است؟

    برای ثبت نام در لاتاری آمریکا به چیزی جر یک عکس پرسنلی، اسپل دقیق اسم و فامیل، و سال تولد در تقویم میلادی ندارید. مهم ترین بخش ثبت نام لاتاری انتخاب عکس پرسنلی مناسب است، چراکه قواعد و ویژگی های خاصی برای این عکس ها تعیین شده.

     

    عکس پرسنلی برای لاتاری آمریکا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

    عکس شما می بایست تمام چهره ی شما را از زاویه ی رو به رو شامل شود، و قدری از شانه های شما هم در عکس دیده شود (مجددن از زاویه ی رو به رو). پس زمینه ی عکس می بایست سفید باشد، و سایه یی روی آن نیوفتاده باشد. چهره ی شما باید روشن و بدون سایه باشد. در ثبت نام سال گذشته قید شده بود که نمی بایست در عکس عینک به چشم داشته باشید، و یا کلاه و دیگر اکسسوری یا زیور آلاتی که بخشی از چهره ی شما را بپوشاند پوشیده باشید؛ اما داشتن حجاب اسلامی برای بانوان، و یا دیگر پوشش های مذهبی در صورتی که خود صورت را نپوشاند بلا مانع است.

    لاتاری آمریکا
    این عکس ها برای ثبت نام لاتاری گرین کارت مناسب هستند

    لاتاری آمریکا آن قدر مورد شناخته شده یی در ایران است که شما با مراجعه به آتلیه ی عکاسی و گفتن اینکه عکس برای ثبت نام لاتاری می خواهید، عکاس بدون هیچ توضیح اضافه یی کار را برای شما انجام می دهد. اما ضرر ندارد تاکید کنید که عکس تان را زیاد رتوش نکنند، و زوم و ابعاد آن مشابه عکسی که در ادامه مشاهده می کنید باشد (دقت کنید اندازه ی عکس ذیل در واقع 600 پیکسل نیست و صرفن یک الگو است!) احتمال حذف شدن از قرعه کشی برای عکس با رتوش زیاد وجود دارد.

    DV Lottery
    ابعاد، اندازه، و ترکیب بندی مناسب عکس لاتاری آمریکا

    ابعاد دیجیتالی عکس شما باید 600 در 600 پیکسل باشد. از آن جایی که این ابعاد کاملن با عرف عکس های پرسنلی ایران متفاوت است، هرگر عکس های قدیمی خود را برای ثبت نام لاتاری اسکن نکنید (چون قطعن پذیرفته نخواهد شد). البته گردانندگان سایت ثبت نام لاتاری صفحه یی با مشخصات کامل عکس و نرم افزاری که می تواند درستی ابعاد و ترکیب عکس شما را بسنجد و در صورت نیار آن را برش دهد نیز ساخته اند. حتمن صفحه ی مشخصات عکس لاتاری را با دقت مطالعه کنید.

    لاتاری آمریکا
    این عکس به علت زاویه ی مورب مناسب نیست
    لاتاری آمریکا
    این عکس به علت پس زمینه ی رنگی مناسب نیست
    DV Lottery
    این عکس به علت وجود سایه ی تند مناسب نیست
    لاتاری آمریکا
    این عکس به علت فشردگی افقی مناسب نیست
    لاتاری ویزای آمریکا
    این عکس به علت فیلتر رنگ غیر طبیعی مناسب نیست
    گرین کارت آمریکا
    این عکس به علت حالت غیر خنثی چهره مناسب نیست
    لاتاری گرین کارت آمریکا
    این عکس به علت پوشانده شدن صورت مناسب نیست
    لاتاری ویزای آمریکا
    این عکس به علت داشتن عینک مناسب نیست
    راه های آسان مهاجرت برای ایرانیان
    این عکس به علت کادر بندی بد مناسب نیست

     

    حتمن دقت کنید که اگر قبلن در لاتاری ثبت نام کرده اید از آپلود کردن همان عکس قبلی اجتناب کنید، چرا که عکس می بایست جدید و تازه باشد. تمام اطلاعات و عکس های شما در آرشیو دولت آمریکا ذخیره می شود، و پی بردن به استفاده از عکس تکراری کاری ساده از طرف نرم افزار قرعه کشی ویزای آمریکاست.

     

    به چه مشخصات دیگری برای ثبت نام در لاتاری آمریکا نیاز است؟

    غیر از عکس نیار به وارد کردن اسپل درست و دقیق اسمتان به همراه تاریخ تولد، نام همسر (اگر دارید)، و تعداد و نام های اولاد زیر 18 سال (اگر دارید) نیز هست. اگر پاسپورت دارید همان مشخصات پاسپورت را وارد کنید، اگر پاسپورت ندارید دقت کنید اسپل و تاریخ تولدی که وارد می کنید نباید با پاسپورتی که در آینده خواهید گرفت مغایرت داشته باشد، چرا که صرف برنده شدن در لاتاری به معنای تضمین صدور گرین کارت نیست، بلکه باید در مصاحبه یی در سفارت آمریکا هم شرکت کنید.

    نکته ی مهم برای افراد متاهل این است که در صورت برنده شدن خود شما یا همسرتان برای هر دوی شما ویزا صادر می شود (در واقع شانستان دو برابر می شود). بدیهی است به فرزندان زیر 18 سال شما هم ویزا تعلق می گیرد، اما فرزندان بالغ شما می بایست جداگانه در لاتاری شرکت کنند. ضمنن عکس با ابعاد ذکر شده برای فرزندانتان ولو اینکه نوزاد هم باشند لازم است.

    گرین کارت آمیکا
    این عکس نمونه ی مناسب عکس لاتاری برای کودک است
    لاتاری ویزای آمریکا
    این عکس نمونه ی مناسب عکس لاتاری برای نوزاد است
    لاتاری آمریکا
    این عکس به علت پوشانده شدن صورت کودک و پس زمینه ی غیر ساده و سفید مناسب نیست

    از آن جا که پروسه ی قرعه کشی کاملن مجازی است، تنها راه ارتباطی با شما در صورت برنده شدن، داشتن یک آدرس ایمیل است. در بخشی از فرم ثبت نام یک آدرس ایمیل از شما خواسته خواهد شد.

     

    چه افرادی نمی توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند؟

    لازم به ذکر است اگر امکان اخذ پاسپورت (به دلایل مختلفی مثل خدمت سربازی) ندارید، و یا در ارگان هایی خدمت کرده اید که از طرف آمریکا تحریم شده اند (نظیر سپاه و بسیج)، و یا سمت های مهم دولتی و امنیتی داشته اید، از ثبت نام صرف نظر کنید، چراکه حتا در صورت برنده شدن در لاتاری برای شما ویزایی صادر نخواهد شد، و تنها فرصت مهاجرت را از هم وطن دیگری گرفته اید. غیر از این موارد هیچ محدودیتی از نظر سن یا میزان تحصیلات برای شرکت در لاتاری آمریکا وجود ندارد.

     

    از کجا بدانیم فرمی که ثبت کرده ایم پذیرفته شده؟

    پس از پایان ثبت نام و ارسال موفقیت آمیز فرم شما، یک کد پیگیری برایتان ظاهر می شود که باید آن را تا روز اعلام نتایج لاتاری نگه دارید. علی رقم اینکه آدرس ایمیلی هم در فرم وارد کرده اید اما هیچ ایمیلی مبنی بر ارسال موفقیت آمیز فرم دریافت نخواهید کرد. تنها مدرک ثبت نام موفقیت آمیز همان کد رهگیری و پیام ثبت نام موفق است که پس از ارسال فرم بر صفحه ی کامپیوتر نمایش داده می شود.

    همان طور که قبلن ذکر شد، به علت انتخاب عکس نامناسب ممکن است فرم شما باطل و از قرعه کشی حذف شود، اما متاسفانه هیچ راهی برای آگاهی از این اتفاق وجود ندارد. نرم افزار قرعه کشی یا کارمندان مسئول می توانند فرم شما را به علت خطا در عکستان حذف کنند و هیچ اطلاعی در این مورد و یا علت آن به شما نمی دهند.

     

    چه زمانی از نتیجه ی لاتاری آمریکا مطلع خواهیم شد؟

    پس از ثبت نهایی فرم و دریافت کد رهگیری می بایست تا اواسط اردیبهشت ماه سال بعد صبر کرده، و سپس مجددن به سایت لاتاری مراجعه کنید و با وارد کردن آن کد به همراه اسمتان از نتیجه ی قرعه کشی مطلع شوید.

    ممکن است کد رهگیری خود را فراموش کرده باشید، در این صورت آدرس ایمیلی که و.ارد کرده اید برای دسترسی به کد رهگیری ضروری است. پس حین ثبت نام دقت کنید ایمیلی که وارد می کنید مال خودتان باشد و در آینده نیز به آن دسترسی داشته باشید.

     

    جنبه ی منفی ثبت نام در لاتاری آمریکا چیست؟

    اطلاعاتی که در سایت ثبت نام لاتاری آمریکا وارد می کنید در آرشیو دولت آمریکا ذخیره می شود، این مورد به خودی خود چیز مهمی نیست، اما اگر زمانی خواستید به عنوان دانشجو به آمریکا نقل مکان کنید می تواند برایتان دردسر آفرین شود. دلیل این امر این است که امکان دارد افسر سفارت آمیکا از شما راجع به سایقه ی ثبت نام در لاتاری سوال کند، و یا اطلاعات شما را در سیستم چک کند، در این صورت آشکار می شود که شما به احتمال زیاد قصد مراجعت به کشورتان بعد از اتمام تحصیل در آمریکا را ندارید، و این یعنی ممکن است افسر گذرنامه درخواست ویزای دانشجویی شما را ریجکت (رد) کند.

     

    جمع بندی در مورد شرکت در لاتاری ویزای آمریکا

    علی رقم اینکه با شرکت در لاتاری آمریکا موقعیت خودتان برای اخذ ویزای دانشجویی آمریکا را در خطر قرار می دهید، باز با این حال پیشنهاد می کنیم از این کار صرف نظر نکنید. اخذ ویزای دانشجویی آمریکا برای ما ایرانیان در شرایط کنونی بسیار سخت است، در حالی که قرعه کشی گرین کارت چیزی در دسترس، و موفقیت در آن محتمل تر است. فقط در صورتی که دانشجویی نخبه هستید و حدس می زنید بتوانید از دانشگاه های آمریکایی پذیرش همراه با بورس تحصیلی بگیرید، پیشنهاد می کینم از ثبت نام در لاتاری اجتناب کنید.

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    • ناشناس
      مهمان

      امیدوارم امسال با این برنامه ویزا خوش شانس باشم ، این 5 بار من برای پیوستن به این فرصت در ایالات متحده هستم.

    • hadi
      مهمان

      سلام تو بعضی از سایت ها نوشتن داشتن پاسپورت برای بالای 18 سال ها ضروریه ایا بدون پاسپورت نمیتونیم ثبت نام کنیم؟

      • mohammadalihashemi
        مدیر سایت

        سلام وقت شما بخیر
        دلیل نداشتن پاسپورت مهم هست یا دانشجو هستید یا دلایل دیگری هست که پاسپورت ندارید.
        باید با خود سنتر تماس بگیرید و شرایط رو بفرمایید.
        موفق باشید.

    • مهدی
      مهمان

      باسلام من هنگام سابمیت کردن ثبت نام، ارور داد ومجبور شدم دوباره ثبت نام کنم .درسته میگن اگه دوباره ثبت نام کنی از گردونه انتخاب خارج میشی یا نه؟ممنون میشم جواب بدین

      • mohammadalihashemi
        مدیر سایت

        سلام وقت شما بخیر
        اگر ارور داده که ثبت نام نشدید
        دوباره ثبت نام کنید خیالتون راحت باشه هیچی نمیشه
        با خیال راحت ثبت نام کنید.
        موفق باشید

    • رضا
      مهمان

      سلام من برای 2021 ثبت نام کردم و قسمت مربوط به همسر رو اشتباه پر کردم و کد رجیستر گرفتم
      بعد که متوجه شدم یک بار دیگه با درج مشخصات همسرم به صورت کامل ثبت نام کردم و کد رجیستر گرفتم
      حالا این دو بار ثبت نام قطعا برام مشکل بوجود میاره میشه برفائئید امکان لغو ثبت نام اولی هست یا خیر؟
      کلا چطوری میتونم این مشکل رو حل کنم؟

      • mohammadalihashemi
        مدیر سایت

        سلام وقت شما بخیر
        مشکلی نداره دوست عزیز با خیال راحت به کار خودتون ادامه بدید
        هیچ مشکلی به وجود نمیاد
        موفق باشید.

    • mohammad
      مهمان

      با سلام.
      من مشکلی برای گرفتن پاسپورت ندارم. یعنی دانشجو یا عضو سازمان نظامی نیستم ولی منتها مشکل اینجاست پاسپورت ندارم و تهیه اون زمانبر هستش. برای ثبت نام چه کنم. لطفا جواب رای من ایمیل کنید. با تشکر.

    • راحله
      مهمان

      درود خسته نباشید مدرک پیش دانشگاهی دارم قسمت درج تحصیلی چی باید تو فرم ثبت کنم.باتشکر ازپاسخ شما

    • محمدرضا
      مهمان

      سلام،من پاسپورت ندارم،یعنی درخواست پاسپورت ندادم ولی میتونم بگیرم مشکلی ندارم،فقط باس ببینم برنده میشم که برم پاسپورت بگیرم بعد برم،الان تو قسمت مشخصات پاسپورت کدومشو باس بزنم،چیکار باید بکنم؟!!

      • mohammadalihashemi
        مدیر سایت

        سلام دوست عزیز
        یه مشخصاتی از خودت بزن موردی نداره کد ملی و ایناتو بزن و تاریخ انقضا و اینارو جوری بزن که چند وقت دیگه منقضی بشه.
        ایشالا که برنده شدی حتمن بلافاصله برو درخواست پاسپورت بده.
        موفق باشید.

    • شیر زاد
      مهمان

      سلام من دو باره از دو تا کامپیوتر جدا ثبت نام که میکردم فرم پر میشد ولی اخر کار NO INTERNET میومد و اینترنت قطع کلی میشه ایا باید از فیلتر شکن استفاده کرد ممنون میشم جواب بدین

      • mohammadalihashemi
        مدیر سایت

        سلام وقت شما بخیر
        بله از فیلتر شکن هم استفاده کنید انشاالله جواب میگیرید.
        موفق باشید

    • Rli
      مهمان

      سلام
      وقت بخیر میخواستم بدونم الان من که تاریخ انقضاء پاسپورتم گذاشته میتونم ثبت نام کنم؟

      • mohammadalihashemi
        مدیر سایت

        سلام وقت شما بخیر
        دوست عزیز ثبت نام کنید بعداً میتونید برید پاسپورتتون رو تعویض کنید هیچ مشکلی نداره.
        موفق باشید.

    • Ehsan
      مهمان

      سلام و خسته نباشید
      من برنده لاتاری ۲۰۲۰ هستم. فوریه ۲۰۱۹ در سفارت آنکارا مصاحبه شدم که متاسفانه به علت وجود قانون تراول بن حائز اخذ ویزا نبودم. چون نه فامیل درجه ۱ در آمریکا داشتم و نه موفق به اخذ قراداد کاری از طرف یک شرکت آمریکایی شده بودم.
      افیسر در پایان مصاحبه گفت که اگر موفق شدی جاب کانترکت بگیری برای سفارت ایمیل کن تا مجددا پرونده ات بررسی بشه که هنوز نتونستم جاب بگیرم.
      در حال حاضر دارم برای دوره دکترا پذیرش میگیرم و میخوام از طریق ویزای دانشجویی برم آمریکا و از اونجا مجددا برای پرونده راکد شده لاتاری ۲۰۲۰ خودم اقدام کنم.
      سوالم اینه که آیا با توجه به اینکه مصاحبه لاتاری را انجام دادم، مشکلی برای ویزای دانشجویی پیش میاد؟ اگر نهایتا موفق بشم ویزای دانشجویی بگیرم و بعدا در خاک آمریکا بخوام برای پرونده لاتاری پیگیری کنم که منجر به گرین کارت بشه آیا منع قانونی یا زمانی در این مورد وجود داره؟ از چند نفر قبلا تحقیق کردم اما هر کس نظر خودشو میگه. یکی میگه مغایرتی با هم ندارن. یکی میگه چون لاتاری بودی ویزای دانشجویی نمیشی. یکی میگه ویزای دانشجویی بشی باید حداقل ۳ ماه در خاک آمریکا باشی و بعدا اقدام کنی برای لاتاری که احتمالا با شرایط فعلی بسته شدن مرزها و نیمه تعطیل شدن سفارتها، تا اونموقع دیگه پرونده لاتاری ۲۰۲۰ بسته میشه و فرصت از دست میره.
      ممنون میشم اگر در این مورد راهنمایی کنید. چون واقعا تو دوراهی سختی قرار گرفتم و منبع موثقی پیدا نمیکنم که اطلاعات دقیق و قانونی بهم بده.
      ممنونم

    • احمدرضا
      مهمان

      سلام من چندسال پیش عضو بسیج فعال بودم و لاتاری امسال را ثبت نام کردم،،در صورتی که برنده لاتاری شوم آیا به واسطه بسیج مطلقا حذف می شوم؟ممنون‌.

      • سینا قاسمی
        مدیر سایت

        سلام. کسی از سابقه ی شما مطلع نخواهد شد مگر اینکه خودتون بگید.

    • اکبری
      مهمان

      سلام خسته نباشین آیا میشه بعداز این که ثبت نام کردم وپرداخت کردم وثبت شد کنسل کنم؟الان پشیمون شدم چرا الکی ثبت نام کردم آیا راهی هست؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات