80 درصد تخفیف

| نرم افزار رایتینگ IELTS

  • سفر به بهترین کشور دنیا: پولینزی فرانسوی

    سفر به بهترین کشور دنیا پولینزی فرانسوی

    خواندن این مطلب

    7 دقیقه

    زمان میبرد!

    سفر به بهترین کشور دنیا: پولینزی فرانسوی

    پولینزی فرانسوی (به انگلیسی: French Polynesia) مجموعه یی متشکل از 118 جزیره، با مساحت کلی 4167 کیلومتر مربع، در اقیانوس آرام است. از میان این تعداد جزیره، 67 تای آن ها قابل سکونت است. در حدود 276 هزار نفر در مجموعه جزایر پولینزی فرانسوی سکونت دارند، که دو سوم این جمعیت در بزرگترین جزیره، یعنی تاهیتی (یا تائیتی Tahiti)، و پایتخت مجموعه جزایر پولینزی فرانسوی، یعنی شهر پاپته (Papeete) زندگی می کنند. از سال 1889 این مجموعه جزایر به تصاحب دولت فرانسه درآمد، و نام پولینزی فرانسوی (Polynésie française) را به خود گرفت.

    پولینزی فرانسوی از قوانین و مقررات کلی دولت فرانسه پیروی می کند و عملن جزئی از خاک کشور فرانسه به حساب می آید، اما تا حدی هم از خود مختاری بهره مند است. این خود مختاری در حد تصمیمات جزئی درباره ی مسائل محلی پولینزی فرانسوی است؛ اگرچه چند سالی است صحبت جدایی و استقلال کامل پولینزی فرانسوی از کشور فرانسه به میان آمده (اما هنوز نتیجه نداده).

    پولینزی فرانسوی
    موقعیت جغرافیایی پولینزی فرانسوی
    سفر پولینزی فرانسوی
    نقشه ی پولینزی فرانسوی

    برای خواندن مطالب مرتبط با آموزش زبان انگلیسی به سایت دلینگلیش مراجعه کنید.

     

    پولینزی فرانسوی، بهشت روی زمین

    پولینزی فرانسوی به راستی بهشت روی زمین است. با نگاهی به تعدادی از عکس هایی که از مناظر طبیعی این کشور گرفته شده قلب هر کسی به تپش می افتد و آرزو می کند ای کاش بتواند به این مکان زیبا سفر کند.

    سواحل شن های سیاه پاینو تاهیتی در پولینزی فرانسوی
    سواحل شن های سیاه پاینو تاهیتی در پولینزی فرانسوی
    سواحل تاهیتی در پولینزی فرانسوی
    سواحل تاهیتی در پولینزی فرانسوی
    طبیعت چشم گیر پولینزی فرانسوی
    طبیعت چشم گیر پولینزی فرانسوی

    دو عکسی که در ادامه مشاهده می کنید از جزیره ی بورا بورا (Bora Bora) است. همانطور که مشاهده می کنید نوار باریکی از زمین های مرتفع دور خاک مرکزی این جزیره را گرفته و دیوار حائل طبیعی یی برای شکاندن موج ها ایجاد کرده. نتیجه ی آن آب های بدون موج و پاک و شفافی است که می توان حتا کف آن و ماهی هایی که در آن شنا می کنند را دید.

    جزیره ی بورا بورا در پولینزی فرانسوی
    جزیره ی بورا بورا در پولینزی فرانسوی
    آب های شفاف جزیره ی بورا بورا در پولینزی فرانسوی
    آب های شفاف جزیره ی بورا بورا در پولینزی فرانسوی

    ویژگی دیگر که می توان در بسیاری از جزایر پولینزی فرانسوی دید آب های کم عمقی است که در انگلیسی به آن لاگون (Lagoon) می گویند. این آب های کم عمق به علت شیب ملایم ساحل های این جزایر به وجود آمده. به این ترتیب شما بدون نگرانی از غرق شدن می توانید تا چندین متر به سمت اقیانوس در داخل آب راه بروید بدون اینکه آب حتا به زانو های شما برسد! مردم محلی از این ویژگی استفاده کرده و کلبه هایی در وسط آب برای اجاره به گردشگران ساخته اند.

    کلبه های درون آب در جزیره ی بورا بورا پولینزی فرانسوی
    کلبه های درون آب در جزیره ی بورا بورا پولینزی فرانسوی
    کلبه های توریستی در پولینزی فرانسوی
    کلبه های توریستی در پولینزی فرانسوی

     

    آب و هوا و جغرافیای پولینزی فرانسوی

    پولینزی فرانسوی به علت واقع شدن در نزدیکی خط استوا، آب و هوایی استوایی و مطبوع داد. هوای پولینزی فرانسوی همیشه بهاری است، و دما به طور میانگین بین 29 تا 31 درجه در نوسان است. این منطقه از میزان بارش مناسبی بهره می برد و هیچ گاه مشکل کمبود آب شیرین نداشه. جزیره های پولینزی فرانسوی پوشیده از درختان و گیاهان خاص مناطق استوایی است. درختان نارگیل و آناناس و دیگر میوه های استوایی به وفور در این منطقه یافت می شود.

    درختان نخل خاص جزیره ی رایاتئا در پولینزی فرانسوی
    درختان نخل خاص جزیره ی رایاتئا در پولینزی فرانسوی
    میوه های استوایی پولینزی فرانسوی
    میوه های استوایی پولینزی فرانسوی

    مهمترین چالش پولینزی فرانسوی، گرمایش زمین و بالا آمدن سطح آب اقیانوس هاست. چراکه، با آب شدن بیشتر یخ های قطبی و بالا آمدن سطح آب های آزاد، به احتمال زیاد بیشتر جزیره های کم ارتفاع این کشور زیر آب خواهد رفت.

     

    تولیدات و درآمد پولینزی فرانسوی

    مهمترین صادرات پولینزی فرانسوی را مروارید سیاه تشکیل می دهد. بسیاری از مردم این کشور به پرورش صدف لبه سیاه مشغولند که به طور طبیعی مروارید سیاه تولید می کند. اما قطعن مهمترین منبع درآمد پولینزی فرانسوی صنعت توریسم است. پولینزی فرانسوی اگر گران ترین مقصد برای گردشگری نباشد قطعن یکی از گرانترین هاست! با ویژگی های طبیعی این کشور، و امکانات توریستی بی نظیری که در تلاب های کم عمق برخی جزایر این منطقه درست کرده اند، آرزوی هر کسی که به پولینزی فرانسوی سفر کند. اما طبیعتن بخاطر فاصله ی بسیار زیاد پولینزی فرانسوی از تقریبن همه ی کشور ها، و کمبود منابع و فضا برای اسکان گردشگران، هزینه های سفر و گردشگری به پولینزی فرانسوی بسیار زیاد است.

    مروارید سیاه پولینزی فرانسوی
    مروارید سیاه پولینزی فرانسوی

    به لطف درآمد زیاد از گردشگری و صادرات مروارید سیاه و محصولات کشاورزی و شیلات، پولینزی فرانسوی کشوری مترقی به حساب می آید؛ اما این کشور کشوری صنعتی نیست. پولینزی فرانسوی نه نیاز به صنعت پیشرفته دارد و نه امکان آن را. اگرچه کف آب های کم عمق پولینزی فرانسوی سرشار از عناصر معدنی است، اما مردم این کشور هرگز تلاشی برای استخراج آن نکرده اند؛ چرا که به قیمت آلودگی محیط و افت کیفیت زندگی در این منطقه تمام می شود.

     

    فرهنگ و مردم پولینزی فرانسوی

    حدود 66 درصد مردم ساکن پولینزی فرانسوی از نژاد بومی مناطق پولینزی در اقاینوس آرام هستند. همچنین حدود 7 درصد نژاد دورگه ی پولینزیایی با دیگر نژاد ها؛ 12 درصد نژاد اروپایی؛ 5 درصد نژاد آسیای شرقی؛ و 10 درصد باقی مانده مجموعه ی دیگر نژاد های مهاجر است که همگی در این کشور زندگی می کنند.

    کودکان پولینزیایی با تاج های گل و گردنبند های گل سنتی
    کودکان پولینزیایی با تاج های گل و گردنبند های گل سنتی
    زنان پولینزیایی
    زنان پولینزیایی با تاج های گل و گردنبند های گل سنتی
    مرد پولینزیایی با خالکوبی و زیور آلات سنتی رزم
    مرد پولینزیایی با خالکوبی و زیور آلات سنتی رزم

    زبان رسمی پولینزی فرانسوی، به تبعیت از کشور فرانسه، فرانسوی است، اما زبان تاهیتیایی، که زبان مردم بومی این کشور است نیز صحبت می شود. اگرچه توریست های می توانند به راحتی با صحبت به زبان انگلیسی نیاز های خود را رفع کنند.

    مذهب قالب مردم این کشور، به خاطر نفوذ دولت های استعمارگر خارجی نظیر انگلیس و فرانسه، مذهب کاتولیک و پروتستان مسیحی است. اما هنوز درصد اندکی از مردم این کشور به مذهب و رسوم سنتی و محلی خود باور دارند.

    علی رقم سال ها استعمار، و حضور دائمی مردم کشور های مختلف به عنوان گردشگر یا مهاجر، مردم پولینزی توانسته اند فرهنگ، زبان، و سنت های بومی خود را تا حد زیادی حفط کنند. همچنان 25 درصد از مردم در خانه به زبان بومی تاهیتیایی صحبت می کنند؛ رسوم و باور های مذهبی حداقل به صورت نمادین در بین گروه هایی از مردم اجرا می شود؛ و ورزش ها و رقص های سنتی پولینزیایی همچنان اجرا می شود. پارو زدن با کانو (Canoe) ورزش مورد علاقه و سنتی مردم پولینزی است، که مسابقات محلی و سراسری یی برای آن برگذار می شود. همچنین رقص سنتی پرشور و زیبای پولینزیایی در فستیوال ها اجرا می شود، و سال هاست که شهرت جهانی پیدا کرده.

    در ادامه ویدیویی زیبا از رقص سنتی و بومی مردم پولینزی فرانسوی را تماشا کنید:

    سفر به پولینزی فرانسوی

    سفر کوتاه مدت توریستی به پولینزی فرانسوی به شرط داشتن پول زیاد و توانایی تقبل هزینه های سفر و اقامت کار سختی نیست. از آنجا که پویلینزی فرانسوی جز خاک فرانسه محسوب می شود، برای تشکیل پرونده ی ویزای گردشگری می بایست به سفارت فرانسه مراجعه کرد. برای ایرانیان سفر به کشور های حوزه ی شنگن کار سختی است، اما به شرط داشتن وثیقه ی مناسب و مجاب کردن افسر سفارت که پس از تمام شدن سفرتان به کشورتان باز خواهید گشت، صدور ویزا ممکن خواهد بود. آژانس های گردشگری با آشنایی یی که با روند اخذ گذرنامه دارند، کار را برای شما ساده خواهند کرد. تنها سوالی که می ماند این است که آیا توانایی پرداخت هزینه های هنگفت سفر و اقامت در یکی از پر هزینه ترین مقاصد توریستی را دارید؟

    اگر ثروتمند نیستید اما رویا های بزرگی دارید، هنوز هم جای امید هست که بتوانید به پولینزی فرانسوی سفر و حتا مهاجرت کنید. اگر رویای زندگی در بهشت را دارید، و حاضرید برای آن تلاش کنید، مقاله ی «مهاجرت به بهترین کشور دنیا: پولینزی فرانسوی» را بخوانید.

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    دسته بندی مطالب

    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات